Критерії оцінювання

    

 Критерії оцінювання з основ правознавства

                     Критерії оцінювання  навчальних досягнень  з історії

                  Усна відповідь

 

Рівні 

навчальних 

досягнень

Бали 

Критерії навчальних досягнень

І. Початковий

Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи  історико-географічні об'єкти

Учень (учениця) називає декілька подій, дат, історичних постатей або  історико-географічних об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на  рівні «так-ні»; має загальне уявлення про лічбу часу в історії

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповісти про  історичну подію чи постать; упізнати її за описом; співвіднести рік зі  століттям, століття - з тисячоліттям; має загальне уявлення про історичну  карту

ІІ. Середній

Учень (учениця) репродуктивно відтворює невелику частину навчального  матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті підручника,  називаючи одну-дві основні дати; показуючи на карті історико географічний об'єкт

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст  навчальної теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати  основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, давати  стислу характеристику історичній постаті, установлювати послідовність  подій; користуватись за допомогою вчителя наочними та текстовими  джерелами історичної інформації

ІІІ. Достатній

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал  теми, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події  (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів;  «читає» історичні карти з допомогою їх легенди; використовує історичні  документи як джерело знань

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за  аналогією, дає правильне визначення історичних понять, аналізує описані  історичні факти, порівнює однорідні історичні явища, визначає причинно наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми;  

дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти  та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами;  дає порівняльну характеристику історичних явищ, самостійно встановлює  причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує  зміст історичної карти

ІV. Високий

10 

Учень (учениця) використовує набуті знання для вирішення нової  навчальної проблеми; виявляє розуміння історичних процесів; робить  аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; рецензує  відповіді учнів; співставляє й систематизує дані історичних карт;  синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії

11 

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та  аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні  процеси з періодом на основі наукової періодизації історії

12 

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно  характеризує історичні явища, виявляє особисту позицію щодо них; уміє  виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання; користується  джерелами інформації, аналізує та узагальнює її

 

Нарахування балів за виконання тестових завдань з історії

Форма/Опис завдання

                     Бали

Завдання з вибором однієї правильної відповіді. 

Завдання складається з основи та чотирьох варіантів відповіді, з яких лише один правильний. 

0 або 1 бал:

1 бал, якщо вказано правильну відповідь; 0 балів, якщо вказано неправильну відповідь, або вказано більше однієї відповіді, або відповіді на завдання не надано.

Завдання на встановлення відповідності («логічні пари»)

Завдання складається з основи та двох стовпчиків інформації, позначених цифрами (ліворуч) і буквами (праворуч). Виконання завдання передбачає встановлення відповідності (утворення «логічних пар») між інформацією, позначеною цифрами та буквами. 

 0, 1, 2, 3 або 4 бали: 1 бал – за кожну правильно встановлену відповідність («логічну пару»); 0 балів за будь-яку «логічну пару», якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо не вказано жодної правильної відповідності («логічної пари»), або відповіді на завдання не надано.

Завдання на встановлення правильної послідовності

Завдання складається з основи та переліку подій (явищ, фактів, процесів тощо), позначених буквами, які потрібно розташувати в правильній послідовності, де перша подія має відповідати цифрі 1, друга – цифрі 2, третя – цифрі 3, четверта – цифрі 4. 

оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 3 бали, якщо правильно вказано послідовність усіх подій; 2 бали, якщо вказано першу й останню події; 1 бал, якщо вказано або першу, або останню подію; 0 балів за будь - яку правильно вказану подію, якщо зроблено більше однієї позначки в рядку; 0 балів за завдання, якщо неправильно вказано першу й останню події, або відповіді на завдання не надано.

Завдання з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів відповідей. 

Завдання складається з основи та семи варіантів відповіді, позначених цифрами, серед яких лише три правильні.

оцінюється в 0, 1, 2 або 3 бали: 1 бал – за кожен правильно вказаний варіант відповіді (цифру) із трьох можливих; 0 балів, якщо не вказано жодного правильного варіанта відповіді (цифри), або один варіант відповіді (цифра) вказано тричі, або відповіді на завдання не надано. Порядок написання цифр значення не має.

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу з історичною картою

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але не визначає його положення на карті

2

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначає його положення на карті невірно

3

Учень (учениця) називає історико-географічний об'єкт, але визначає його межі на карті невірно.

Середній

4

Учень (учениця), показуючи на карті історико-географічний об'єкт, називає одну-дві основні дати, повязані з історичною подією (битва або рік заснування)

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює на історичній карті основні місця подій, характеризує їх за допомогою вчителя.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, установлює послідовність подій на історичній карті.

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми, «читає» історичні карти за допомогою їх легенди; оперує на історичній карті умовними позначками.

8

Учень (учениця) налізує використані ним історичні факти подій, які відображені на карті, дає словесний опис історичних об'єктів, використовуючи легенду карти.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, дає порівняльну характеристику історичним подіям, аналізує зміст історичної карти.

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів відповідної історичної карти; співставляє й систематизує дані історичної події на карті; робить аргументовані висновки.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями історичних подій, які відображені на карті, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження.

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом відповідної історичної карти; самостійно характеризує її історичні події, виявляє особисту позицію щодо розташування кордонів, меж історичних подій; синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії.


Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу

з історичним документом

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) може відтворити даний документ у вигляді читання.

2

Учень (учениця) вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні».

3

Учень (учениця) може впізнати за описом у документі історичну подію чи постать.

Середній

4

Учень (учениця) двома-трьома простими реченнями розповідає про історичну подію чи постать.

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя аналізує основний зміст документу, називає основні дати і події з документу.

6

Учень (учениця) самостійно давати стислу характеристику історичному документу, зʼясовує походження документу та його автора.

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно характеризує інформацію документу, пояснює документ за змістом і формою.

8

Учень (учениця) дає правильне визначення історичних понять або явищ в поданому документі, аналізує описані історичні факти

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну характеристику історичних явищ.

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів, зазначених у документі; робить аргументовані висновки, спираючись на широку джерельну базу; самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження стосовно подій чи фактів, зазначених у документі, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії.

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища, зазначені у документі, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання.


 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із складання історичного портрету

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) називає історичну постать.

2

Учень (учениця) правильно відносить постать до відповідної історичної епохи.

3

Учень (учениця) орієнтується в послідовності складання характеристики історичного портрету діяча.

Середній

4

Учень (учениця) з допомогою вчителя двома-трьома простими реченнями може розповісти про історичну постать.

5

Учень (учениця)стисло відтворює основний зміст біографії відомої людини за допомогою підручника, може визначати основні дати її життя та діяльності.

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал біографії, дає стислу характеристику історичній постаті.

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює матеріал, характеризує події з життя історичної постаті (причини, наслідки, значення).

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, аналізує описані історичні факти, порівнює історичні явища, які впливали на діяльність або творчість історичної постаті.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, щодо діяльносі людини, обґрунтовуючи їх конкретними фактами.

Високий

10

Учень (учениця) самостійно встановлює особисті риси та якості характеру історичної постаті, використовує аргументовану критику що до особи, спираючись на широку джерельну базу.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями біографії даної постаті, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, співвідносити історичні процеси з періодом її діяльності, або творчості.

12

Учень (учениця) системно володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує наслідки діяльності даної постаті, виявляє особисту позицію щодо неї. Самостійно проводить історичні, наукові дослідження.

 


 Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу із виконання презентацій

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) використав матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми.

2

Учнем (ученицею) тема не розкрита, відсутні аспекти теми, є порушення логічного викладення.

3

Учень (учениця) використали ні як матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми, тема не розкрита.

Середній

4

Учень (учениця) відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи історичні терміни, подані в тексті презентації, тема розкрита частково, є наявність орфографічних та технічних помилок.

5

Учень (учениця) робота, не відрізняється авторською індивідуальністю, процес розв’язання історичної теми неповний і неточний, використані як матеріали, що мають відношення до теми, так і ті, що не мають відношення до теми, робота списана, або скопійована з інтернету.

6

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, але викладені аспекти теми частково, установлювати послідовність подій, стилю в оформленні не дотримано, не використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під час виступу, незначно порушують регламент, частково утримують увагу аудиторії.

Достатній

7

Учень (учениця) повно, логічно розкриває тему і головні аспекти теми презентації, наявні не грубі помилки з точки зору орфографії та стилю, нераціонально використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі грамотно викладають матеріал, проте не показують достатньо глибоких знань

8

Учень (учениця) демонструє точне розуміння завдання, грамотна робота з точки зору орфографії, але наявність невідповідності в кольоровій гамі, раціонально використані можливості комп’ютерної анімації, доповідачі допускають не грубі мовленеві помилки під час виступу, незначно порушують регламент, частково утримують увагу аудиторії.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, самостійно встановлює причинно-наслідкові зв'язки, використані матеріали, що мають відношення до теми, грамотна робота має витриманий єдиний стиль, кольорова гама, раціонально використані можливості комп’ютерної анімації, в роботі наявні авторські знахідки.

Високий

10

Учень (учениця) раціонально використав можливості комп’ютерної анімації, витримав єдиний стиль. Прослідковується повна самостійність під час виконання роботи. Під час захисту впевнено тримається перед аудиторією, володіє культурою мовлення, дотримується регламенту, утримує увагу аудиторії, рецензує відповіді учнів.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, доповідач демонструє ерудицію, відображає міжпредметні зв’язки, може співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії.

12

Робота унікальна, містить велику кількість оригінальних, винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягти високих результатів, готовий до дискусії.


 

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти за роботу за виконання повідомлення або доповіді (узагальнення або порівняння)

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Критерії навчальних досягнень учнів

Початковий

1

Учень (учениця) підготували матеріали, що не мають безпосереднього відношення до теми роботи.

2

Учень (учениця) тему не розкрили, відсутні аспекти теми, порушено логічне викладення.

3

Учень (учениця) в роботі називає історичні висловлення, які характеризуються фрагментарністю, думки викладаються на елементарному рівні.

Середній

4

Учень (учениця) відтворює невелику частину матеріалу теми, пояснюює історичні терміни, подані в тексті повідомлення чи доповіді, але немає аргументів по головним позиціям, повне порушення логіки.

5

Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний зміст теми, визначати окремі ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на історичній карті основні місця подій

6

Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний матеріал теми, ідея зрозуміла, але нечітка, надає стислу характеристику історичній постаті, послідовність подій, висновок лише частково відповідає темі.

Достатній

7

Учень (учениця) послідовно й логічно відтворює навчальний матеріал теми повідомлення, виявляє розуміння історичної термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення), виокремлює деякі ознаки явищ і процесів.

8

Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, визначає причинно-наслідкові зв'язки між ними, встановлює синхронність подій у межах теми, доповідач допускає не грубі мовленнєві помилки під час виступу, незначно порушує регламент, частково утримує увагу аудиторії.

9

Учень (учениця) оперує навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами, дає порівняльну характеристику історичних явищ, аргументованість основних позицій, композиція доповіді логічна, повнота представлених в доповіді результатів роботи.

Високий

10

Учень (учениця) виявляє розуміння історичних процесів і демонструє ерудицію під час виступу, робить аргументовані висновки, синхронізує події вітчизняної та всесвітньої історії, рецензує відповіді учнів доповідач впевнено тримається перед аудиторією, володіють культурою мовлення, дотримуються регламенту.

11

Учень (учениця) володіє глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні судження, спираючись на широку джерельну базу, може співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової періодизації історії, доповідач готовий до дискусії, виявляє доброзичливість.

12

Учень (учениця) унікальна робота, яка містить велику кількість оригінальних, винахідницьких прийомів, доповідач прагне досягти високих результатів, готовий до дискусії, дружньо налаштований, контактний, уміє виокремити проблему й визначити шляхи її розв'язання, користується джерелами інформації, аналізує та узагальнює їх